STREFA TRENINGU FUNKCJONALNEGO

Możliwość trenowania nową metodą - prosto z USA - na przyrządzie TRX. TRX umożliwia urozmaicenie treningu siłowego i dodanie do niego jeszcze więcej nowych ćwiczeń. Czyni to go jeszcze bardziej intensywnym, a co za tym idzie jeszcze bardziej przybliży nam oczekiwany efekt. Wzmocni, rozbuduje i podkreśli twoje mięśnie, poprawi elastyczność jak i postawę ciała, a nawet pozwoli spalić niechciane kalorie. Możliwości jest bardzo dużo. Trening na TRX dzieli się na trening Cardio i Mass Bilding, o zróżnicowanym poziomie trudności dopasowanym do umiejętności jak i możliwości ćwiczącego. Z TRX’em możemy ćwiczyć wszędzie, jak i w każdym przedziale wiekowym, nie ma żadnych ograniczeń.

Poza tym w strefie treningu funkcjonalnego można korzystać z BOSU, ścianki wspinaczkowej, piłek gimnastycznych (okrąłej oraz fasoli), sztang oraz hantli o określonej wadze. Znaleźć można tam także profesjonalne piłki lekarskie o wadze 10 kg i 8 kg, drabinki gimnastyczne, maty do ćwiczeń oraz Powerbag (firmy Jordan).

Platformy plyometryczne firmy JORDAN . Plyometria to doskonały sposób do rozwinięcia umiejętności skakania, biegu i ogromnej siły, która przeznaczona jest dla odpowiednio uwarunkowanych sportowców. Platformy Plyometryczne są bardzo różnorodne i mogą sprostać potrzebom każdego sportowca, bez względu na poziom zaawansowania. Cechuje je antypoślizgowa powierzchnia i zwiększona przyczepność. Wymiary naszych platform : JTPP-S Small (Height 350mm), JTPP-M Medium (Height 500mm), JTPP-L Large (Height 650mm).
Platformy wykorzystywane są m.in. przy treningu funkcjonalnym. Zasada, która rządzi tego typu treningiem, to wielopłaszczyznowość ćwiczeń oraz ich funkcjonalność, czyli ich użyteczność w ruchach życia codziennego. Ćwiczenia te poprawiają wydolność organizmu, harmonijnie wzmacniają mięśnie całego ciała, symetryzują je korygując w ten sposób wady postawy oraz redukują tkankę tłuszczową. Trening ten pozwala na zwiększenie stabilności stawów, a co za tym idzie na zmniejszenie ryzyka urazów i kontuzji podczas ćwiczeń i w życiu codziennym.

Kettlebell firmy JORDAN. W naszym Klubie posiadamy zestaw KETTLEBELL'ów o wadze 4,6,8,10,12,14,16,18,20,24 kg. Trening cechuje wyjątkowa dynamika i wszechstronność. A to dzięki żelaznej kuli z uchwytem, odlanej albo wykutej ze stali. Jej waga waha się od 4 do 24 kg – ten zakres obciążenia pozwala realizować różne cele treningowe. Za pomocą prostych, nie zajmujących wiele miejsca, odważników można wykonać kilkaset ćwiczeń. Kettlebells sprawdzają się w treningu wytrzymałościowym, treningu wytrzymałości siłowej (sporty walki) oraz w typowym treningu siłowym do wzmacniania całego aparatu mięśniowego. Ćwicząc angażujemy kompleksowo całe grupy mięśniowe. Odważnik w kształcie kuli pozwala wykonać więcej ćwiczeń niż z tradycyjnymi hantlami czy hantelkami. Trening Kettlebell to nie ćwiczenia izolowane, lecz logicznie zestawione ruchy, które oddziałują na całe ciało, w tym przede wszystkim wzmacniają mięśnie stabilizujące tułów. Zaletą Kettlebell jest efektywność ćwiczeń, która przekłada się codzienne sytuacje. Trening zwiększa siłę i umiejętność panowania nad ciałem. Wyjęcie ciężkiej walizki z bagażnika samochodu, wzięcie dziecka na ręce czy prace ogrodowe przestają być problemem – nasze mięśnie stają się naturalnym gorsetem stabilizującym.